tirsdag 26. januar 2010

Barselgave...


...til en liten prinsesse og moren hennes. Fikk en SMS på søndagskvelden med bestilling på flere "skvettlapper". Alle som kjenner meg, kjenner også til begrepet "skvettlapper". Da jeg fikk eldstejenta for 10 år siden fikk jeg et tips om å strikke ammekluter i lanolingarn. Som sagt så gjort. De ble brukt en gang. -For dette var det "teiteste" påfunnet jeg hadde vært borti:-). For det første så holdt de hvertfall ikke tett. Dessuten lukta jeg sau. Dermed la jeg disse bort og kjøpte nye ullkluter på apoteket. Noen uker senere fikk jeg brystbetennelse. Da fikk jeg igjen tips om å bruke lanolinull. Jeg rynka på nasen og fant frem skvettlappene igjen. (Det er kanksje ikke så merkelig at eldstemann påstår at hun vil bli dyrlege når hun blir stor. Hun har hvertfall fått lukta inn med morsmelka - bokstavelig talt:-)). Jeg måtte innrømme det til slutt. Lappene var knallgode! Ikke bare er de betennelsesdempende, men også kjempegode for såre brystvorter. Jeg har senere strikka til alle jeg kjenner. Og dersom jeg har glemt noen, får jeg raskt en SMS eller telefon med ønske om nye. Og det er jo kjempekoselig. Denne gangen var det minstejenta mi sin barnehageTante med stor T som hadde fått en liten prinsesse. Hun ønsket skvettlapper. Og så ble det en liten smekke i tillegg.

2 kommentarer:

  1. God idè med sånne lapper! Ammeinnlegg av ull er et must!

    SvarSlett
  2. Takk for koselig kommentar på bloggen min! Trykknapper er IKKE hokus-pokus. Man trenger ikke annet utstyr enn det som er med i pakken (fra stoff og stil). Jo, du trenger hammer og ei fjøl :o)
    Koselig barselgave til både mor og barn. Har du ei oppskrift å dele på skvettlappene- de var veldig fine (og jeg strikker ikke uten oppskrift..)

    SvarSlett