lørdag 6. februar 2010

Drømmen om oransje elefanter

Jeg lenge lurt på hvordan man lager slike luer med hull til fjeset. Vet ikke helt hva de kalles? Jeg synest at disse luene er kjempegode nå når det er så kaldt som nå. Da slipper ungene å bli kalde i halsen. Helt geniale. Jeg var innom bloggen til "Älskade hjärtegryn" tidligere i dag og hun hadde laget en slik lue. Jeg fant fram en av favorittluene til minsten og tegnet av mønsteret. Deretter prøvde jeg å sy en lignende. Jeg er kjempefornøyd med resultatet. Fikk til og med laget den slik at den kan vendes og brukes på begge sider dersom elefantene ikke helt passer til resten av bekledningen:-) For det er kanskje ikke alltid at det passer med orange elefanter?
Måtte bare ta med disse blinkskuddene etter dagens strabaser i snøen.

4 kommentarer:

  1. FANTASTISK. håper du tar opp bestilling på den!!!!!!! Hopp fra Kyrkjebakken 45!

    SvarSlett
  2. Sånne luer er helt supre! Og så smart og praktisk at den kan brukes på begge sider. Den ble virkelig knallstilig! Din flinkis!

    Herlige bilder du har tatt! Virkelige blinkskudd!

    Klem

    SvarSlett
  3. Så fin lue det ble du er jo super flink!
    Bildene var jo bare helt toppen,ikke ofte man har sånn flax att det hender noe akkuratt når man tar bilde.
    Ha en super fin dag klem Rachel

    SvarSlett
  4. Jättefin luva - gillar helt klart de oranga elefanterna bäst!

    SvarSlett