tirsdag 2. februar 2010

Ferdig igjen.

Den overskriften hørtes helt sikker litt klysete ut. Med "ferdig igjen" mener jeg ikke at jeg syr nye ting på et blunk. Nei, det jeg mener, er at buksa til Teo var for stor, og dermed måtte sys inn. Dessuten ble vi enige om at pelsen på bena skulle skiftes til strikk. Dermed passer altså dagens gjøremål med overskriften. Buksa til Teo er "ferdig igjen". Så får vi krysse fingrene og håpe på at den passer nå. Viss ikke blir neste overskrift "aldri ferdig":-)
Jeg satte strikk i buksa til Teo samtidig som minsten var oppe. Man kan si at det var lite effektivt. For det er utrolig mye spennende for en 1 åring på et syrom. Dermed ble det litt travelt, og det tok lang tid før strikken var i. Men jeg ble altså til slutt "ferdig igjen".

Ellers i dag har jeg fikset enda en for stor bukse. - Det er alltid viktig å ta godt i:-). Det er jo bra å ha litt å gå på...? Akkurat der har jeg noe å lære. Det er en grei nok tanke når det gjelder matlaging. Men også her "stinker" beregningene mine. Jeg blir litt mobbet for dette. For som regel når jeg har laget mat og spesielt når vi skal ha gjester, tenker jeg alltid at det må jo være litt til overs - men det er kanskje ikke nødvendig å lage mat til en hel armada... Men altså - jeg gjør det samme med buksene. Og i buksetilfeller kan man ikke akkurat kaste restene eller "varme dem opp igjen dagen etter"! Nei - jeg innrømmer det. Jeg må jobbe med beregningene mine.

En annen ting jeg ble ferdig med igjen, var å lage cookies. Det er Birte sine verdens beste cookies. Kanskje litt for gode...? Akkurat i cookiestillfellet er "ferdig igjen" negativt ladet. Det er gøy å lage dem - men enda bedre å spise dem. Hvem spiser dem? Jo, barna får noen, mannen får kanskje et par, og jeg spiser resten. Det er kanskje ikke helt bra? Men uansett: Dette er en oppskrift dere bare MÅ prøve.


Verdens beste Cookies!
200 gr smør - smeltes
180 gr brunt sukker og
220 gr hvitt sukker - røres inn, men ikke kokes.
2 egg - rør inn ett om gangen.
7 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
1 ts salt
1 ts natron
Det tørre røres inn i deigen og avkjøles litt.
200 gr sjokolade - hakkes i biter og has i.
Plasser kakene med spiseskje på stekebrett.
Stekes 175 grader i ca 10 min.

Lykke til!

2 kommentarer:

  1. Måtte le litt da jeg leste om "beregningene" dine:-) Må si jeg kjente meg godt igjen. Spesielt når vi har bursdagbesøk blir det litt i meste laget - omtrent en kake pr mann. Men trøst deg med at alle synes det er koselig å komme på besøk et sted hvor det bugner av mat. Da føler man seg virkelig velkommen.

    De cookiesene er kjempegode! Nam!

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Dei cookiesene hørres gode ud :D ska prøva dei ;) har ikkje tid i dag, men kanskje det bler i mårå <3

    SvarSlett