torsdag 18. februar 2010

Fiskebukse

Lurer litt på hvorfor det heter det. Vet ikke om det er verdens mest praktiske bukse å fiske i. Kanskje det kan hektes krok i knyttingen foran? Vet ikke. Uansett har jeg sydd meg en slik bukse. Og jeg har ikke planer om å fiske i den. Syns den så kjempefin ut i Stoff og stil. Dermed bestilte jeg mønsteret. Alltid litt spennende å se om den ser like fin ut på meg som på modellene i bladet... Ha ha. Jeg kan herved bekrefte at buksa var grei nok. Men den hadde kanskje sett finere ut uten skjeggete, blå-hvite vinterlegger:-). Dermed var jeg litt i tvil om jeg skulle legge med bilde eller ei. Det ble til at jeg ikke turde, i fare for å skremme bort alle dere lesere. Var vanskelig å få til et bra bilde på gulvet, men det får holde. Dette var bedre enn bildene med vinterleggene...
Dessuten fikk jeg enda en morsom overraskelse. Jeg hadde bestilt mønster 2. Trodde at dette var medium, men på mønsterarket stod det at dette var s-m. Ops!, tenkte jeg og klippet mønsteret litt større enn mønsterarket. Jeg er ikke akkurat en small... Derfor var jeg ekstra spent på om buksa kom til å bli passelig. Men - surprise - den var kjempestor. Kanskje plass til en og en halv av meg. Dermed må det litt justeringer til, men selvbildet mitt er betraktelig forbedret etter dette. Jeg må visst sy enda mer til meg selv:-)

4 kommentarer:

  1. Så flott bukse! Sikkert veldig stilig på, både med og uten bleike og skjeggete legger, hi, hi.... Kjente meg godt igjen der, ja:-)

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Den buksa såg kjempestilig ut! Glede meg te å se den på:)

    Go tur på søndag! Me tar ein tur te Gullingen i mårå:)

    Klem Birte

    SvarSlett
  3. God Vinterferie te heile familie :D kosa dokk på ferie :)

    SvarSlett
  4. Det ser ut som en grei bukse, og når den i tillegg er bra for selvbildet så kan man vel ikke ønske seg mer.

    Skjeggete vinterbein som ligner på umodne stikkelsbær er ganske velkjent. Det blir nok bedre når våren kommer.....

    SvarSlett