fredag 5. februar 2010

"Eg kan søl"

Jeg har alltid tenkt at å sy barneklær, det er altfor vanskelig for meg! Det er jo deilig å gå i butikken og få klærne ferdig sydd. Det dumme med butikkene, er at det fineste koster flesk. En dag fant jeg en nydelig brun heldress. Den var kjempefin - helt til jeg begynte å se på den. Da innså jeg at slike sømmer kunne jeg også lage. Ikke avansert i det hele tatt. Jeg hadde falt for dressen, så jeg kjøpte den, selv om den kostet litt. Så gikk jeg hjem og irriterte meg litt grønn. Deretter fant jeg fram noe stoff og tegnet og klippet. Syns faktisk at dressen min (på bildet), var vel så fin som den jeg hadde kjøpt. Dermed var jeg altså i gang. Men det er klart, stoff koster også litt. Men det er jo veldig gøy - og som tre åringene sier: " ...eg kan søl".

2 kommentarer:

  1. Så fin dress! Helt sikker på at den er mye finere enn kjøpedressen. Og så er det jo ingen som har maken, og det er jo litt stas:-) Flinke Du!

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  2. Glemte å svare på det med bildene... Først maler jeg bakgrunnen med stoffmaling. Så syr jeg på alle delene, og så maler jeg figurene og små detaljer til slutt. Under etiketten "tekstilbilder" på bloggen min ligger det et innlegg med "tekstilbilder trinn-for-trinn", hvor jeg viser framgangsmåten, hvis du er interessert:-)

    Klem

    SvarSlett