torsdag 4. februar 2010

Mens jeg venter...

...på sommeren og på nye stoff fra Stoff og Stil. Har bestilt masse nye stoff. Men nå har det tatt utrolig lang tid i posten. Kanskje er det fordi jeg går og venter og ikke har noe spesielt fine stoff igjen som passer sammen. Men uansett - jeg hadde fått et nytt mønster på en posebukse fra "Minikrea". Mens jeg venter på nye stoff, var det egentlig genialt å bruke tiden til å prøvde ut dette mønsteret. Jeg fant frem et sprekt stoff fra Ikea og en gammel mammatights. Dermed ble buksa slik! Klarer ikke helt å bestemme meg for om den er litt tøff eller om den er bare stygg. Men det er klart - den passer ikke inn akkurat nå på denne årstiden. Men kanskje den kan bli litt sprek til sommeren? Håper det. Har sydd den i str 4 år. Likte mønsteret, men syns kanskje at ribben i livet var litt stramt. Men nå har jeg ingen på 4 år å prøve den på, så det kan være bare en følelse. De tidligere ballongbuksene jeg har sydd, har jeg klippet i to deler, uten søm i sidene. Dette mønsteret var i 4 deler. Egentlig "hips om haps". Veldig enkelt og greit mønster, med str 4,6,8 og 10 år på et ark. Det savner jeg hos mønstrene fra stoff og stil!

4 kommentarer:

  1. Men mønstrene til Stoff og Stil er ihvertfall ferdig klippet! Og det er deilig! Da kan man liksom bare skride rett til verket:-)

    Buksen var knallstilig den! Skikkelig spreke farger! Blir en super vårbukse det der. Og så artig med litt gjenbruk.

    Håper stoffene fra Stoff og Stil snart kommer i posten:-)

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  2. Syns den var kul, jeg! Herlige farger!

    SvarSlett
  3. Kult stoff da! Poesbukser er herlige plagg! Eing i at det er kjedelig å vente når man virkelig venter..
    Stoff og stil mønstrene er danket ut her i huset! Synes de blir altfor dyre når det bare er ETT mønster for 40 - 50 kroner!

    SvarSlett
  4. Du e bare super goe. Legger den i bestillings posen min!!!! Hopp fra Kyrkjebakken!

    SvarSlett