søndag 28. februar 2010

Vinterferiesyslerier


Det er fantastisk med snø, ski, kakao, liten hytte og masse koselige folk stappet inni. Jeg har vært på Hovden i en uke sammen med svoger og svigerinne og deres 3 barn. Selvsagt hadde jeg med både mann og barn jeg også. Dermed var grunnlaget for en fantastisk uke lagt. Vi har hatt det knallkjekt. Turen startet imidlertid med oppkast for to av oss. Da så jeg for meg uka: med hver sin turn hengende over do. Det var ikke fritt for at jeg tenkte at "vi skulle valgt en større hytte, med hvertfall to bad..." Men etter at jeg var ferdig og begynte å komme meg, var jeg raskt i farten med klorinflaska. Jeg klora både do og alle dørhåndtaker pluss alle nintendo ds'ene. Etterpå satte jeg meg ned og tenkte over hva jeg hadde gjort. Kanskje de fire ds'ene ikke tålte klor? Kanskje messinghåndtakene heller ikke var så glad i klor? Da fikk jeg litt hetta, men fant ut at det var bedre at ingen ble syke enn at ds'ene måtte erstattes... Men jeg klarte ikke helt å overbevise meg selv... Uansett: Det var INGEN som ble smittet. Dermed har vi hatt fantastiske dager i skisporet, pølsegrilling i løypa og kakao med krem. Kan noe bli bedre?

Før jeg reiste, tenkte jeg litt vedmodig på symaskinen. Lurte litt på om jeg skulle ta den med. Men kom til at da må jo stoff, sakser, nåler, mønster, tråder osv også bli med. Dermed ble det en nokså kort tanke. Jeg pakket med meg nødprovianten; strikkepinner og garn. Det var jeg glad for, for med så mye gøy på OL, hadde det ikke vært tid til mye sying. Da var strikkepinnene geniale.
Minstemann fikk et par vanter i "sengmat". Disse har vært kjempegode, men nå begynner de å bli litt små. Etter litt telling og lurerier på hvordan tommelen var laget, strikket jeg nye, litt større. En ny lue ble det også. Litt godt å komme hjem og kjenne at jeg hvertfall har vært litt produktiv. Men samtidig deilig å være borte, bare ha ferie og bare nyte livet sammen med familien. 

6 kommentarer:

  1. Kjedelig start på vinterferien, men godt at dere kom dere fort og at ingen flere ble syke. Må jo le litt av synet av deg og klorinflasken. Bare det å komme på å klore Nintendoene... En skikkelig husmor går grundig til verks, hi, hi:-)

    Symaskinen hadde sikkert godt av å få være hjemme og ha litt vinterferie den og (sier hun som har symaskin med seg på sommerferie..). Ser jo at du er en racer på strikkepinner og. Kjempeskjønn lue og votter du har strikket!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så flotte votter, for ikke å snakke om den superskjønne luen. På en vakker gutt, selvfølgelig.

    Høres ut som en fantastisk tur dere har hatt, selv om starten ble dårlig.

    Jeg skjønner det er flere enn meg som har vært rammet av OL-feberen, og jeg hadde ikke trodd jeg skulle overlevd innspurten på 5-mila i kveld.

    Om en halvtimes tid er det siste OL-studio, og det må jeg ha med meg. Avslutningsseremonien kommer nok i reprise, så den får jeg ha til gode.

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei hei,
    Huff med oppkast på hyttetur - det kan jeg alt om for vi hadde også omg.syke med tre familier på tur - og der var vi nok ikke så flinke med klorinflasken som du var - all ære til deg... :)
    Nydelig bilde av din lillegutt med votter og lue.
    Ha en fin uke! :)

    SvarSlett
  4. Trist vinterferien e øve :( får gleda oss te påsken og sommaren :D

    SvarSlett
  5. Synne lurer på kin som går på ski......... Du er produktiv om du ikkje er frisk...
    Ha ei flott veka:)
    Glede meg te neste innlegg:)

    Klem Birte

    SvarSlett
  6. Ha ha - det varte jo bare ein dag. Oppe og hoppa ittepå. Det e Signe som e den store skigåaren. Hils t Synne!

    SvarSlett