torsdag 11. mars 2010

Chenille-kjole til besvær

Har jobbet med en chenillekjole noen dager nå, og har vært rimelig irritert. Denne dama kan ikke fordra å sprette opp... Men på denne kjolen har jeg måtte gjøre det noen ganger. Men så ber jeg om det også... Svigerinnen min lurte på hvilket mønster jeg brukte. "Mønster er for pingler" svarte jeg bråkjekt. Og som regel liker jeg faktisk best å sy uten mønster. Det blir litt større rom for fantasi på den måten. Men noen ganger blir fantasien min litt for stor. Faktisk litt større enn evnene mine, tror jeg. Så det å måtte "jukse" på hetta etter litt korttenkt klipping, er bare max irriterende. Men gjort er gjort, og endelig er jeg i god gang med å få kjolen ferdig etter noen grå hår og tankefulle netter... Tror det blir den første og siste innen denne type fantasikjoler. Neste gang skal fantasien begrenses, eller hvertfall tegnes på et mønster, før jeg setter i gang! Men går det an å lære gamle hunder å gjø? Time will show!
Resultatet ble til slutt ikke så verst. Men i kampens hete har jeg glemt å sette på merket med "halle duss". -Og i følge modellen var det litt krise. Hun ville ikke ha noen kjole uten merkelappen på. Jeg får plassere det en gang i natt:-) Det lille merket som jeg satte på, er kopiert på "stoffark" fra et koselig, gammeldags kort og kantet med blonde. Dette har jeg aldri prøvd før, så jeg er spent på hvor godt dette holder i vask. Dette er ikke helt påsydd enda- så det ser ut som om det henger litt i løse lufta. Jeg ville ikke sy fast merket, før jeg hadde sett kjolen på. Hadde egentlig tenkt å ha det på bærestykket eller bak på hetta, men det var Signe uenig i. Dermed ble hun sjef for plasseringen.
Fotoshooten tok helt av i slutten. Lille My er begynt å bli vant med slike fotoseanser.

11 kommentarer:

  1. Så nydelig kjole! Og kjempeskjønn modell! Du er dyktig altså. Skjønner ikke hvordan du klarer det uten mønster.

    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempe fin kjole :0) Og nydelig jente!
    Du er så flink. Her er det dårlig med sying akkuratt nå men det kommer nok snart i gang igjen. Stor klem til deg!

    SvarSlett
  3. Kjolen ble jo kjempefin. Mange fine detaljer. Likte godt rynkekanten på skjørtet. Og fargen passer utrolig godt til modellen. Nydelig jente. :)

    SvarSlett
  4. Kjempeflott kjole! Artig modell.Og flott jente også:)

    SvarSlett
  5. Så flink du har vært. Skjønner godt din frustrasjon over å måtte sprette opp igjen. Slik har jeg det nemlig når det gjelder smykkene. Alt skal helst stemme med en gang.

    Nydelig jente, som tydeligvis også er en tålmodig fotomodell.

    Har forresten Give Away på bloggen min.

    Hilsen Astrid

    SvarSlett
  6. Superfin kjole og DEN skjønne modellen.
    Gyllen kveldshilsen fra her.

    SvarSlett
  7. kjempefin kjole da:)
    Hilsen en sygal kvinne :P
    Jill

    SvarSlett
  8. KJolen ble kjempe fin! Likte godt at det var knyting på magen!
    Kjenner til den trangen til ikke å bruke mønster.. Har gjort det ett par ganger jeg også som har resultert i knot og spretting.
    Men nå har jeg lært meg til å være mer tolmodig og tegne mønster først..(men det tar jo så lang tid..hehe)
    Hette er noe jeg skal prøve meg på etter hvert også.. har en idee liggende i bakhodet;)

    SvarSlett
  9. Hei! Det var en nydelig kjole. Du e bare super flink. med denne utviklingen blir bestillingene lange........ kos dæ. Håper du snart e på beina. klm Kyrkjebakken!!!!!

    SvarSlett
  10. Kjempefin kjole! Du er utrolig flink som har sydd denne uten mønster! Den er litt sånn Chill of Norway - aktig! Eksklusivt preg med andre ord! Nydelig modell også :o)

    SvarSlett