mandag 8. mars 2010

Gale høner!

Nå begynner vårfølelsen å ta overhånd. Hagen er fremdeles dekket av snø, men med så mye påskesnop og påskepynt i butikkene, kan jeg ikke unngå å få vårfølelsen. Til og med solveggen er utprøvd allerede. Da jeg satt ute på terassen og prøvde å få tak i litt D-vitaminer, fløy til og med en liten fugl inn og ut av minstejentas fuglekasse. Det er jo bare vårtegn nr. 1.

Dermed må jeg jo bare blogge litt om påskepynten min. Har veldig lite pynt, men pleier å dra frem noen løpere og male noen påskeegg til en forsythiabukett på bordet. 
Selv er jeg aller mest glad i løperen med de gale hønene. Her løper hønene rundt og verper ferdigmalte egg. Det må jo bare være toppen på drømmepåske?  

7 kommentarer:

  1. Skulle gjerne hatt noen sånne frittgående høns som verpet sjokoladeegg, eller marsipanegg, jeg:-)

    Kjempefin og artig løper! Gøy å ha noe som man tar fram år etter år.

    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg vurderer sterkt å anskaffe meg frittgående høner, men er ikke helt sikker på hvor jeg skal plassere de.

    Vi har en stor hage her, men den er felleseie for alle i borettslaget (80 leiligheter).

    Kanskje jeg får lov hvis jeg lover egg til andre?

    Ha en fin verpekveld

    SvarSlett
  3. Herlig løper! Deilig når vårfølelsen kommer sigende. Her i Molde er det imidlertid veldig langt unna. Minst en og en halv meter med snø unna..

    SvarSlett
  4. Helt enkelt underbar! Kika in hos mig, jag har en överraskning till dig!

    SvarSlett
  5. Du er jo bare kjempeflink! Det mangla bare den blå eggekartongen, med goe påske-egg oppå:-)

    Klem fra Birte

    SvarSlett
  6. Artig løper:) Jeg er nok som deg, pynter ikke så mye. Men maling av egg hører jo med. Vi har jo høner her på gården, men de begynner ikke å legge egg før det blir litt varmer i været. Det er sånn det er når naturen får råde:)
    Hyggelig at du deltar på mmin giveaway :)

    SvarSlett