tirsdag 23. mars 2010

Snart sommer!!!

Nå har det vært stille fra denne kanten i en uke. Det er ikke alltid jeg produserer noe i løpet av en uke, det er ikke det jeg prøver å skryte på meg. Men uansett om det kommer nye innlegg hos meg eller ei, pleier jeg som regel å kommentere mine kjære bloggvenner sine innlegg. Denne uken har imidlertid vært helt stille. Jeg har for det meste holdt sengen, med feber, vondt i hele meg og spesielt i halsen. Det kalles virus, forklarte doktoren, da jeg var der på tirsdag og håpet at jeg kunne få meg litt av hvert. Dermed var det hjem i sengen og pleie meg selv. Syk og ettåring. Mellom de to tingene står det ikke erliktegn:-) Dermed måtte hele familien stille opp. Både mor og far og svigermor og svigerfar. Ellers var selvfølgelig barnefaren også veldig flink. Men for at han skulle få gå på jobb noen dager, stilte de andre villig opp. Ære være! Jeg er utrolig takknemlig for at jeg får bo så nære familiene til oss begge.
Rett før jeg la meg strekk i senga, sydde jeg på to prosjekt. Det ene er et sommersett til eldstejenta. Det manlger noen småjusteringer og sømmer enda, men jeg legger det ut uansett. Det kan kalles "snart ferdig".
Jeg var veldig spent på hvordan symaskinen min taklet å sy jerseystoff. Tidligere har jeg bare overlocket i slikt stoff, ikke sydd pyntesømmer. Men det gikk egentlig over all forventning.
Nå gleder jeg meg til å få det andre settet ferdig!

6 kommentarer:

  1. Lekkert som vanlig, du er så flink!
    Koselig att du er tilbake og stakkars deg som har värt syk da,håper du er pigg igjen nå i allefall. Önsker deg en toppen fin dag! Klem fra Rachel

    SvarSlett
  2. Så fint sett og søt jente klar for sommer:)
    Kjedelig med sykdom, synes du er god som har fått til å sy litt likevel!!
    Ha en strålende kveld:)

    SvarSlett
  3. Nydelig sett du har laget! Du er bare superflink!

    Håper du er frisk og rask igjen:-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Så flott sett du har sydd! Ønsker deg ei frisk og flott uke!

    SvarSlett
  5. Veldig fint sett! Ønsker deg frisk og rask :)

    SvarSlett
  6. Disse settene dine er jo så fine! Tror nesten jeg må stjele ideen! Synes det er så vanskelig å finne fine ting å sy til storejenta. Hun er skolejente til høsten, og jeg synes det er så mye lettere å finne fine "barnslige" stoffer enn fine store-jente-stoffer og mønstre..

    SvarSlett