torsdag 29. april 2010

Dårlig beregning:-)

I god tro på at jeg hadde mye igjen av det blomstrete chenillestoffet, klippet jeg opp til en brun chenillebukse, sydde og tenkte: "Denne blir perfekt til en tunika i det blomstrete stoffet." Da buksa var ferdig, var jeg nokså gira på å starte på tunikaen med det samme, la ut stoffet og skulle tegne. Men uansett hvordan jeg prøvde å legge mønsterarket, ble det akkurat en liten arm for lite. Litt synd å mangle en arm, kanskje... Dermed tenkte jeg meg om i to minutter, fant frem et mønster til en liten heldress i str 80 og sydde denne i stedet. Så selv om jeg var litt småirritert under operasjonen, så er jeg veldig fornøyd med resultatet. Disse klærne skal jeg ha med på en liten utstilling jeg har blitt spurt om å være med på i juni. Nå må jeg bare inn og bestille mer av chenillestoffet, slik at ikke buksa blir så ensom:-)

9 kommentarer:

  1. Kjedelig å ha litt for lite stoff når man er så gira, men den lille dressen var utrolig skjønn da:-) Nesten så jeg kunne tenkt meg en sånn selv... Så gøy at du skal være med på en utstilling - du er jo så flink! Kan jeg spørre hvor den skal være? Regner vel med at det er et lite stykke unna her dessverre..

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Det ble et godt resultat allikevel da. Du er kjempeflink! Å, så spennende med utstilling. Det må vi få med oss. Hvis det er innen rekkevidde ;)

    SvarSlett
  3. Hei, den dressen var FIN! Hvor kommer det stoffet fra ? Du lager veldig mye fint :) Legger meg til som følger hos deg , hyggelig om jeg ser deg hos meg og ;)) Blir stadig inspirert hos andre :)

    SvarSlett
  4. Ja, dette har jeg også opplevd noen ganger. utrolig kjedelig. De dressene dine er så nydelige :)

    SvarSlett
  5. Resultatet ble jo helt supert, men skjønner godt irritasjonen over å være i stoffmangel.

    Tenker dressen får gode eiere.

    klem

    SvarSlett
  6. Heldressen ble veldig fin i allafall! Velurklær er så gode!

    SvarSlett
  7. Takk for alle koselige kommentarer.
    Utstillingen skal være på Tungland på Jørpeland(En time med ferje fra Stavanger - herfra kan du gå til Prekestolen:-))
    Alle velkommen:-)
    Findus: Hjertelig velkommen. Kjempekoselig. Stoffet er kjøpt på Stoff og stil.

    SvarSlett
  8. Skulle ønske jeg kunne krype inn en slik velourdress!

    SvarSlett
  9. Sånn en herlig velourdress !!
    Ønsker deg deilige maidager.

    SvarSlett