onsdag 7. april 2010

Kosedress


"One piece" og "au au" er merker i tiden, forstår jeg på mine søte små. Det vil si, jeg trodde de var små, men må nok bare innrømme at de begynner å bli litt større. Eldstemann er snart 11 år, og begynner å kreve merkeklær. Det siste nye er altså drømmen om en "one-piece" - dress. Disse ser jo kjempegode ut, men er kanskje litt i dyreste laget... Dermed kom forslaget om mor kanskje skulle sy en. Og kravene ble med en gang senket. Ikke problem med mor sine hjemmelagede merkeklær. Dermed kan vi føye "halle duss"-kosedressen inn i rekken blant mange andre.

Poden har selv valgt farger. Alt er bestilt på Stoff og stil. Selve dressen er sydd i chenille og arm- og fotlinninger samt for til hetta er lys grønn rib.

10 kommentarer:

  1. Knall tøff, du får det jammen til. Nå venter eg bare på at du skal lære opp meg!!

    SvarSlett
  2. Kjempefin dress!! Har skjønt at det er slik det skal være om dagen - fikk forespørsel i påsken om å lage en lignende dress. Har du sydd ut fra eget hode, eller har du brukt mønster?

    SvarSlett
  3. Jeg har tegnet av to forskjellige lignende dresser fra venninner, så har jeg mikset de to mønsterene. Pluss litt dikting.
    Klaramell

    SvarSlett
  4. Den så virkelig deilig ut! Håper du har det bra, det er alltid så spennende og se det du syr. Klem fra Rachel

    SvarSlett
  5. Å, den så deilig ut! Du er bare sååå flink!

    KLem

    SvarSlett
  6. Min kose dress er ferdig til eg skal reise i mårå :D

    SvarSlett
  7. Genialt å sy denne selv! Kjempefin ble den! Helt enig med deg i at de er for dyre.

    SvarSlett
  8. Snakk om kosedress. Den ble virkelig kjempelekker eller hva sier ungdommen - K U U L T

    Klem

    SvarSlett
  9. Du er jo KJEMPEFLINK, den var kjempeKUL. Ha ei flott helg

    Klem Birte

    SvarSlett
  10. Så tøffe farger:) Er så herlig med disse hele dressene, vurderer faktisk å sy en til meg selv også:)
    Kjempeflink er du til å få det til!!!

    God helg:)

    SvarSlett