fredag 21. mai 2010

"Fjortisburka" i lange baner....

Jeg overhørte en dag en samtale mellom to gutter som pratet om one-piece dresser. De meget omtalte dressene ble titulert som "fjortisburkaer". Jeg lo slik at jeg hikstet og måtte bare kommentere samtalen. Det er nemlig det beste navnet jeg har hørt på dressene.

Planen min var aldri å selge klær. Men etter at jeg laget kosedresser til barna mine, har jeg fått mange spørsmål om jeg ikke kan lage for salg. Jeg har sagt ja til en del. Dermed blir det en del chenillestøv på garasjeloftet. Fy filler som det støver. Jeg drar moppen over både titt og ofte, men det er alltid et lag støv med den fargen kosedressen som blir sydd i, har.  Her er de tre siste dressene. To av disser er lik en jeg har sydd tidligere, applikert med blomster. En tredje er rosa med føtter applikert på låret. Disse er kanskje ikke "Fjortisburka", snarere "Fjortisdresser" - for mine dresser mangler glidelåsen helt opp!

8 kommentarer:

  1. For et utrolig bra navn. jeg har lurt på hvorfor i all verden glidelåsen skal gå helt opp??? Merkelig. men helt sikkert veldig deilig å ha på :)
    Ja, chenille støver veldig. Har du prøvd å tørketrumle ny chenille? Det ser ut som om halve stoffet ligger igjen som støv i tørketrummelen :)

    SvarSlett
  2. Artig navn :) Chenille støver veldig , kan ikke ha støv på hjernen da man klipper i det ihvertfall ;) God pinse !

    SvarSlett
  3. For eit fantastisk treffande namn.
    Måtte le når eg las dette.
    Chenille støvar noko vanvittig, men det får me ta med på kjøpet.
    Kjempeflotte dressar du har sydd ivertfall.
    Ha ei superfin pinsehelg.
    Smil H

    SvarSlett
  4. De er jo flotte, de her! Skjønner ikke poenget med at glidelåsen skal gå helt opp?...Ha ei flott pinsehelg!

    SvarSlett
  5. Så fine dresser:)
    Navnet på de var herlig....Knis...
    Støver sa du?? alldri hørt om nei..hehe... å fy, overlocken min må børstes etter hver omgang med det stoffet..svineri..
    Deilige med sommer er at da klipper jeg det stoffet ute i hvertfall:) da slipper man så mye av det inne bortsett fra når man syr.
    Ha en kjempe fin Pinse:)
    og ja jeg skal kose meg i bryllup i morra, krysser fingre for pent vær!
    blogg-klems

    SvarSlett
  6. Härliga burkor... Förstår att du får frågor om beställningsjobb. Du har en god smak när du kombinerar tyg, färg och modell. Sömnaden är också välgjord :-)

    SvarSlett
  7. Kjært barn har mange navn. Det var ihvertfall en sabla god betegnelse.

    Flotte farger du jobber med.

    Har du tid til konkurransen min midt i all syingen?

    Klem

    SvarSlett
  8. Hei! så fine fjortisburkaer da, tenkte jeg skulel prøve meg på en sånn kosedress etterhvert jeg og... når man får tid(den går så altfor fort :o)
    Så koselig at du ville bli følger av bloggen min, alltid koselig å få tilbakemeldinger fra andre som syr, og å få inspirasjon fra bloggen din :o)

    Ha en super kveld!!

    Klem

    SvarSlett