søndag 20. juni 2010

Drømmebukser og enda en fjortisburka

Jeg er litt tilhenger av gode og myke barnebukser - det er kanskje gjennomskuet for lenge siden. Har sydd disse to haremsbuksene i det siste. Disse er i str 4 år, men min 7 åring hoppet rett oppi dem og sa "palle min" uten å blunke på at det var feil str. De passet helt perfekt, men ble jo selvsagt litt kortere enn hva som var planen. Men slike bukser rett under knærne er helt topp nå på denne årstiden. Så jeg får kanskje skrive
str 4 - 7 år på lappen, så får det bli opp til hver enkelt å bestemme hvor lange de vil ha buksene. Knallgod fassong og kjekke å sy. Dette er etter mønster fra Minikrea.

Det har også blitt noen flere av kosedressene. Her er en i cobolt og lys blå chenille. Denne er laget, solgt og allerede lappet på:-) En fortvilet mor kom og lurte på om det gikk an å fikse - for det hadde blitt et lite hull midt framme. Dermed ble det en liten blomst for å lappe over. Ikke problem og like fin som ny.

6 kommentarer:

  1. Du lager så utrolig mye fint! Det er nesten så jeg får lyst på onepiece selv:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. å så stilig den onepiecen var og haremsbuksene så deilige ut.
    Chenille-stoffet er bare helt utrolig herlig. Gode for bevegelse for aktive barn ja!! guttongen her i huset har bare slike bukser på barnehagen:)

    SvarSlett
  3. Onepiecen ble jo kjempefin :) Deilige plagg å ha på , nesten litt for behagelig ;)

    SvarSlett
  4. Helt underbara plagg, som vanligt! Mycket läckra byxor och mysig overall i härliga blå toner.

    SvarSlett
  5. Du er drivende dyktig med disse tingene.

    Det synes jo at disse plaggene er behagelige å ha på.

    Lekkert med de blomsterdetaljene.

    Det er godt å være tilbake i litt normal gjenge etter de vanskelige dagene.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  6. God morgen :) Har noe tild eg i bloggen min :)
    See you!

    SvarSlett