fredag 11. juni 2010

Krise- sommeren kom litt brått!

Her på Vestlandet har vi hatt en fantastisk vår. Det har vært så flott at bøndene etterhvert begynner å sutre. "Hjelpe meg", tenker jeg, som er hjemme i permisjon og ønsker å nyte hvert glimt av sola - "vi tar regnet når jeg begynner å jobbe!!!" Men selv om vi har hatt det fint, har liksom den store varmen uteblitt. - Helt til onsdag. Plutselig hadde ikke minsten korte nok klær. Så i solas inspirasjon ble symaskinene hentet ut og shortser klippet.  
Etter utallige "fjortisburkaer" har jeg litt rester igjen av alle mulige farger chenille. Ypperlig til en god og myk shorts. Sydde like godt to stykker i samme slengen.
En i lys blå velour og en i cobolt velour, begge med billejersey fra Stoff og Stil.

Godkjent av Lillegutt, som poserer med bleiekant over linningen. Libero er like "hot" som Bjørn Borg over buksekanten:-) 

Denne modellen ble litt lengre enn jeg hadde tenkt, så nå har jeg klippet to nye shortser av siste resten av stoffet. Siden det var absolutt siste rest av stoffet, passet det perfekt at de neste skulle være litt kortere i bena. Resultatet kommer senere. Det blir spennende å se hva som tar seg best ut. 

I dag har vi hatt regn - så jeg håper bøndene blir fornøyde:-) Må jo innrømme at det var litt oppfriskende. Men en dag eller to holder lenge. På søndag håper jeg værmeldingene slår til og gir oss mer sol! Shortsen må jo bli brukt:-)

Ha en flott helg alle sammen.   

6 kommentarer:

  1. Heisann! Så mye fint du syr! Jeg har egen nettbutikk ja! www.sydilla.no Begynner å få litt av et vareutvalg - syns jeg iallfall selv! :) Velkommen inn!

    SvarSlett
  2. Fine shortser:) myke og behagelige å ha på vil jeg tro!!
    Har tenkt tanken selv på å sy til poden min. Mne her har ikke bare tempraturen vært laber men sola har heller ikke vist seg.. Øggg.. Her i trøndeliga har det vært en triist vår og start på sommeren. Vi har i det hele tatt hatt 2 fine varme dager nå. Men så regner det i dag da...
    Så jeg satser på at finværet starter når jeg tar sommerferie;)

    SvarSlett
  3. De var kjempefine og sikkert veldig behagelige! Får håpe den kan være i bruk resten av sommeren nå. Libero ja, superkult under ei saggebukse ;)

    SvarSlett
  4. Kjempe søte shortser da :o) Her har sommeren tatt seg en liten ferie og blitt erstattet med evig regn... men da har jeg tid til å sy mer sommer klær til den kommer tilbake ;o)

    Kos dere med sola

    God helg!!

    klem

    SvarSlett
  5. Shortsene var midt i blinken. Tenk hvor behagelig et slikt stoff er for en liten kar.

    Nei, den store varmen har vi ikke hatt, og litt nedbør trengtes, men hvorfor må det bli så forferdelig kaldt.

    Nå vil jeg ha ORDENTLIG sommer. Lyse, fine kvelder da vi kan sitte ute i shorts og T-skjorte hele tiden. Vi får håpe den kommer snart.

    Klem

    SvarSlett
  6. ÅÅÅÅÅÅ så fine ting du syr, Klara! :-) Går det an å kjøpe? Ines må jo vær fin når hun skal rundt på diverse kafeer og lunsjer :-).
    Ellen Maria.

    SvarSlett