mandag 7. juni 2010

Ny symaskin og nye buksedresser.

Jippi. Jeg har endelig fått meg overlock-maskin. Dette har jeg savnet lenge. Det var en som på fleip sa "Da syr du vel dobbel så fort nå?". Faktisk gjør jeg det. Det går jo i superfart. Føles nesten som ekstremsport:-) Det beste er likevel at sømmene blir utrolig flotte i forhold til å sy overlock på vanlig husholdingsmaskin. Etter tips fra Kristin med bloggen "Heilt spesiell", kjøpte jeg babylock imagine. Har ikke fått prøvd den så veldig mye, men er så langt veldig fornøyd.


Jeg har prøvd ut maskinen på et par buksedresser. Synes de ble veldig fine. Mønsteret er tegnet av en annen dress, mikset litt sammen med egne gode ideer - og begge dressene er sydd i bomullsstoff fra Stoff og Stil. Den øverste dressen er str 4 - 5 år. Den nederste er er i str 7 - 8 år.

12 kommentarer:

  1. Härligt med overlock, och så fina overaller det blev!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med overlock. En uunværlig maskin når man syr mye :)
    Nydelige buksedresser :)

    SvarSlett
  3. Nice!!!Nå går det unna ja-tipper dere blir bestister!!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med overlock! Tenker det går unna med den:-)

    Kjempeskjønne buksedresser!!

    SvarSlett
  5. Herlige dresser:)
    overlock`en kan man nesten ikke være foruten nei.
    Ikke sant det er deilig å ha den i hus:)?
    Jeg kan ikke være foruten min!

    SvarSlett
  6. Superflotte buksedresser du har sydd og gratulerer med overlocken.

    Det blir vel kanskje storproduksjon nå siden alt går så mye fortere.

    Det er så gøy å lese når du er innom bloggen min.

    Klem

    SvarSlett
  7. Hei hei,
    Ja, er det ikke herlig med skikkelig utstyr!?! flotte buksedresser og liker at de henger i trærne og lufter seg -det formelig oser av blomsterduft og sommer :)
    Takk for hyggelig kommentar, link og deltagelse i give-away hos meg.
    pS: du gjettet riktig - og det gjorde alle.. hi hi og jeg som trodde det skulle bli mange morsomme svar...
    Ja ja - ha en fin dag imorgen!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Det ligger en liten hilsen til deg i bloggen min :)

    SvarSlett
  9. Gratulerer så mye med ny maskin, ble bare bittelitt missunnelig :o) Kan tenke meg det er en drøm å sy nå :o) Står en høyt på ønskelista her og!

    Ha en kjempe fin kveld og helg med den nye maskina ;o)

    klem

    SvarSlett
  10. Oi,oi,oi! Heldiggris! Jeg tøffer fortsatt rundt med min "hemsymaskin" som det heter i ottobre-bladene.. MEn ønsker meg definitivt en overlock.
    Fantastisk skjønne buksedresser! Morsom det du har gjort med kanten opp mot halsen! Likte jeg veldig godt!

    SvarSlett
  11. Disse dressene er bare nydelige, og helt fantastiske på!! God-jenta mi som fikk den ene til 7-års dagen sin bare eeelsker den! Tusen takk for nydelig presang, Klaramell;-)

    SvarSlett