torsdag 3. juni 2010

Sommersett


Jeg hadde bestillt noen nye mønstre hos Postgaarden. De forhandler Minikrea-mønstre. Kjempegode mønstre, der du faktisk får flere størrelser i samme sett, med utrolig mange forslag til varianter med samme grunnmønster - alt fra "Easy" til mer avanserte varianter. På mandag dukket mønstrene opp i postkassen. Til min fortvilelse, hadde jeg ikke tid til å begynne på arbeidet før tirsdag. Men på tirsdag braket det altså løs. Posebuksa gikk greit. Det gjorde også tunikaen. Men den ble liggende til i går kveld før jeg gadd å brette inn kantene på livet og ermene. Fort gjort, men bare litt kjedelig. Dette settet er sydd i str 3 år. Stoffene er kjøpt på Stoff og stil.
Fantastiske mønstre - er det rart at jeg har "forelsket" meg i disse?

4 kommentarer:

  1. Åhh så fint det var.
    Herlig med sommerklæt i frisk farger.
    Du er en racer til å sy Klara.

    SvarSlett
  2. Så utrolig søtt sømmersett, syns det stoffet er kjempefint :o) takk for tips til kantbåndene, blir jo helt gal av alle disse skjeve sømmene... hihi men nå skal jeg prøvde den du tipset om neste gang, smart med vaffelsøm ;o) Og så skal jeg faktisk sjekke ut di mønsterene du tipser om her... syns det er litt vanskelig å finne gode mønster, men har fått noen burda mønster av svigermor som jeg skal teste. der er det også flere str pr mønster, mye kjekkere enn når de kommer ferdig klipt :o)
    Ha en stålende dag og helg!!

    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelig! Det blomsterstoffet har jeg også, liker det veldig godt :)

    SvarSlett
  4. Settet var både søtt og vakkert. Selv jeg som ikke er noe sømmenneske kan se at dette er ordentlig arbeid.

    Praktisk med mørkere stoff på buksen. Du er kjempeflink.

    klem

    SvarSlett