fredag 16. juli 2010

Fjortisburka for gutter



Kanskje burka for gutter blir litt sært, men.... dog. Burka er jo ikke forbudt her i landet ennå, dermed videreutviler jeg ideen om burka. Kanskje det ikke slår helt til i alle miljøer, men man kan aldri vite:-)

Har oftere og oftere fått spørsmål om når jeg kommer med flere gutteklær. Nå har jeg endelig fått fart i sysakene. Den øverste dressen i kornblå chenille skal minsten ha. Han er fascinert av alt som har motor, og måtte dermed få applikert en lastebil på. Hetta og lastebilen er i samme farge. Synest det lyse "sprita" litt opp den mørke dressen. Jeg har gitt opp å prøve å "fange" han som modell med klær på. Da begynner jeg heller med trening, for jeg blir like svett av det:-). Dermed er trærne i hagen litt lettere å jobbe med. Selv vinden er mer medgjørlig enn gutten her i huset.

Disse to dressene er bestillte dresser. Den stripete er sydd i chenille fra Stoff og Stil,er i ett år og skal gis bort som barselgave, har jeg hørt.
Dressen som er cobolt - farget ble bestilt til en gutt på 7 år, men det viste seg at siden jeg hadde sydd den i isoli stoff, var den en del mer kompakt og stiv i stoffet og ble for liten. Nå er det allerede noen som har sagt "palle min" og vil prøve den. Veldig fin dress, men merkelig at stoffene skulle gi så stort utslag i størrelsesforskjell.

5 kommentarer:

  1. Kjempeflotte dresser Klara.
    Du er en racer med den symaskinen.

    SvarSlett
  2. Du er en mester med disse dressene.

    Måtte le av problemet ditt med å fange gutten til en fotoseanse.

    Enkelte prosjekter er det like greit å gi opp først som sist.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  3. Nydelige dresser som alltid:)

    SvarSlett
  4. Her popper det frem kule dresser og sett ser jeg :o) kjenner jeg savner symaskina litt når jeg ser dine kreative resultater ;o)

    forsatt god sommer

    SvarSlett
  5. Flotte dresser altså.
    Men nå er det lenge siden vi har hørt fra deg, men du er vel på ferie, eller har "tatt" ferie. Uansett, om du vil eller ei så er det en bitteliten utfordring til deg på sida mi. Om det skulle være bloggtørke så er det da alltids noe å skrive på.

    SvarSlett