mandag 9. august 2010

Sjefsferie!

For tre uker siden var ferieplanene klare. Vi skulle to uker på båttur og 1 uke på Lyngdalcup med fotballaget til eldstemann. Dagen før avreise ble vi skremt av værmeldigen. Den neste uka meldte de regn og vind og skikkelig surt. Vi to valg. Vi kunne trosse været og reise på båttur likevel. Det ville bety liten boltreplass og mye utegåing i regntøy og mye makrell til middag - for grilling kunne vi glemme. Eller vi kunne se hvor i verden de meldte fint vær, pakke om og hive oss i bilen. Med en 1-årig speedy var valget enkelt. Frøken Storm meldte fint vær i Sverige. Dermed stolte vi blindt på henne, og kostet avgårde. Fantastisk gøy. Obligatorisk var tre ting: Astrid Lindgrens verden, Liseberg og shopping. Helt topp alt sammen!
Karusellene i Liseberg tok mann og barn seg av. Jeg fungerer best som fotograf.

Emil var en sukksess.

Pippi tar rotta på Kling og Klang.
Fantastisk flinke skuespillere. Jeg var mest imponert over barna som spilte hele dagen!



Etter Sverige sukksessen meldte de bedre vær hjemme, så vi fikk kose oss 10 dager i båten før vi reiste videre til Lyngdal iført fotballklær, hele gjengen. Far er trener, mor er lagleder og eldstemann er fotballspiller. Heia Staal! (og MIL - jenter og gutter 12!)


Før avreise fikk jeg tid til å sy ny kosedress til anledningen. Den måtte være i Staalfargene. Det var mange som hadde lyst på lik dress. Og jeg er helt klar for bestillinger. Jeg må bare teste skikkelig ut om bokstavene henger godt nok på chenillen. Er det noen som har et tips om hva som holder best på velour stoff? Bokstavene må tåle både vask og tørketrommel. Eller hva annet kan jeg gjøre for å få på navn og logo? Gode ideer mottas med takk!
Ferien og fotballkampene gikk unna med beste resultat. Men vår kjære fotballspiller kom hjem med tre ben i stedet for to. Hun måtte på sykehus og røntgen for så å få konstatert en kraftig forstuelse. Det blir dermed to uker på krykker. Men humøret og motet er helt inntakt, og hun har allerede vært ute for å ha skuddtrening med venninner:-)

7 kommentarer:

  1. Så fin ferie og vet du att du har hvert veldig näre meg når dere var på Astrid Lindgrens verden. Jeg bor bare 2 mil fra Vimmerby. Hadde jeg vist att dere var i närheten så skulle dere blitt bedt på kaffe så klart.Så om dere kommer hit ett annet år så si fra. Klem fra Rachel

    SvarSlett
  2. Det hørtes ut som en flott ferie. Tror vi må ta oss en Sberige-tur vi også en gang. :)
    Dressen ble utrolig kul. Jeg har lite greie på sånne bokstaver. Jeg antar det er strykemerker. Jeg har strøket på Lynet-bil-merker på noen klær til Ingvar. Da har jeg forsterket de med å sy rettsøm i ytterkant.
    :)

    SvarSlett
  3. Ååhhh hørtes ut som en herlig ferie Klara.
    Vi var i Vimmerby i fjor og det var helt fantastisk.
    Stakkars Johanne som skadet foten da, godt at det går bra.
    Du er som vanlig en racer på symaskinen.
    Kjempekul dress.

    SvarSlett
  4. Herlige bilder.Vi hadde lignende Sverigeferie ifjor-Astrid Lindgrensverden er magisk!Synd det er såpass lang kjøretur.
    Du glemte en vesentlig ting da...Jofotex...der burde dere kjørt innom når du først var så nære-det er himmelen for oss sy-gale...

    De fleste som lager bokstaver på plagg applikerer vel på vil jeg tro- Endel arbeid men da holder det ihvertfall.
    Blåser opp bokstaver og printer ut fra pc`en.

    SvarSlett
  5. Kjempe kjekke Sverie tur, Koste meg masse :D Håpe Johanne bler fort bra igjen <3

    SvarSlett
  6. Det er så kjekt å høre når folk har hatt en god ferie. Kan ikke si at det har vært noen særlig sommer her, men det er ikke særlig mye å få gjort med den saken.

    Kjempeflott drakt du har sydd. Skjønner godt om bestillingene velter inn hos deg.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  7. Sverige er et flott land å feriere i!
    Godt hun ikke brakk foten, da - får håpe hun snart kan kaste krykkene!

    SvarSlett