onsdag 18. august 2010

Utdrikningslag.



I begynnelsen av september er vi invitert i bryllup. Det betyr utdrikkingslag. Nå har det seg sånn at etter alt det forferdelige jeg måtte gjøre for 13 år siden og en annen venninne for 14 år siden, har alle forstått at dette tar helt av og ingen vil være neste mann ut - og at det som regel er like flaut for de som står og ser på og har kommet på det fantastisk morsomme den kommende bruden må gjennom. Dermed har vi gått bort fra det tradisjonelle "utdrikningslaget" og arrangerer heller en koselig jentedag - en blåtur for bruden!


På lørdag kjørte vi rib og sprang i waterballs, hadde verdens beste lunsj, kjøpte reker på ettermiddagen og koste oss med kinamat og kaker og desserter på kvelden. En helt fantastisk dag og kveld. Men waterballs folkens, er noe av det verste jeg har vært med på:-) Det var ene og alene en total bekreftelse på at formen var laber og at treningstøyet bør tas i bruk. Men jeg venter til i morgen:-) eller etterpå i morgen...


På kvelden skulle alle ha med seg en pakke med en ting som bruden skulle tippe hvem som hadde gitt. Mitt bidrag måtte jo være noe sydd. Men samtidig måtte det gå ganske raskt å lage. Jeg har nemlig begynt på jobb igjen etter 1,5 år hjemme. I tillegg startet jeg like godt i ny jobb, bare for å prøve noe nytt. Og ny jobb, det er alltid like travelt, regner jeg med. Dermed måtte ting gå litt raskt, men samtidig være litt fint - ikke bare en prøvelapp, på en måte. Jeg sydde et lite etui til å ha papirlommetørklær i. Kjempegrei å bruke. Kanskje litt upraktisk siden den var hvit, men det kan jo være at bruden trenger lommetørkle til bryllupet:-) Nå gleder vi oss bare masse til den store dagen!

5 kommentarer:

  1. Så ut til at dere hadde en kjekk dag.
    Så noe kjent ut den bruden, regner med det er Rema-prinsessen....
    Så fint kleenex-etui. Liker så godt de vintage bildene du bruker.

    Klemmer i massevis herfra.

    SvarSlett
  2. Det var kjempe fin gave. Her skal jeg også i bryllup i sept. så her blir det multipose som jeg skal lage og gi i den leken i utdrikningslaget.. Blir et rolig utdrikningslag,siden verken min søster som er forlover og mitt søskenbarn ikke liker slike ting,hehe., Takk og lov egentlig..
    Kjekt å følge med deg..

    SvarSlett
  3. Flott gave til kommende brud. Jeg er heller ikke fan av utdrikningslag der poenget er å drite ut bruda, for ikke å snakke om å få henne mest mulig full. Jeg hadde selv et sånt selskap som du beskriver. Veldig koselig og minnerikt.
    Klem :)

    SvarSlett
  4. Dette var både en ny og kreativ måte og arrangere utdrikningslag på. All ære til dere som satte ideen ut i livet.

    Gaven din var rålekker, og tenk at til og med utdrikningslaget kan bli et varig og godt minne.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  5. Ha,m ha. Eg syns du hadde et kult utdrikkingslag:-) :-) :-) Tenk koss unge me va og spreke då.

    SvarSlett