tirsdag 12. oktober 2010

Myke bukser til barnehagen

Plutselig ble hverdagen snudd på hodet. Mor har begynt på jobb og minsten har begynt i barnehagen. Vi har faktisk begynt i samme barnhage - vi koser oss begge to! (På hver vår avdeling) Jeg var veldig overbevist om at både blogging og sying ville holdes i live, selv om vi kanskje fikk det litt travelt. Men der røk alle prinsipper. Høsten er alltid travel. Men jeg kjenner at det har vært spesielt travelt å starte i ny jobb. Jeg er utdannet lærer og har aldri jobbet eller hatt praksis som annet enn det. Plutselig fikk jeg tilbud om barnehagejobb og oppstart av ny avdeling - med bare førskolebarn. Det hørtes spennende ut, og dermed var det bare å brette opp ermene. Det er veldig gøy, men det har også vært utrolig travelt. Men nå begynner ting å falle på plass, både inni og utfor hodet mitt. Jeg følte en stund at hodet mitt hadde masse gule post-it lapper på innsiden. Men nå er disse blitt litt færre. Med en så travel høst har symaskinen fått en velfortjent pause. - Helt til nå. Høstferie og fri. Endelig fikk jeg tid til å begynne på alle prosjektene og bestillingene som har ligget og gnagd. Aller først ut var ny bukse til minstemann. En deilig velourbukse med rib i livet og nede på føttene. Han har en dress med lastebil på fra før. Dressen betyr ikke så mye, men han er veldig stolt over bilen. Så dermed måtte det bli en lastebil på buksa også.

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny jobb, som jeg er helt sikker på at du vil fikse uten problemer.

    Jeg lar meg alltid imponere av det du syr, og kan faktisk kjenne hvor deilig det er å ha på seg noe slikt.

    Veldig gøy med lastebilen som motiv.

    Klem

    SvarSlett
  2. ÅIj.. gratulerer med ny jobb:) Spennende.
    skjønner at det er travlene tider. Det er alltid det i barnehagen på høsten. Mye nytt,innkjøringer og tusen ting og holde i orden.Kjenner meg godt igjen selv om jeg har jobbet noen år.( jobber i barnehage selv)
    Så her har det også vært i tregeste laget med sying...
    Godt å se at du er tilbake i hvertfall:)
    så skal du se at du kjenner på sydilla igjen når alle postitlappene forsvinner en etter en;)

    SvarSlett
  3. Så fin blogg du har! Legger meg til som følger! :D

    SvarSlett
  4. Så deilig bukse. Så noen av luene du har sydd i barnehagen i går, kjempefine!!!
    Legger meg til som følger jeg også, koselig blogg:)

    SvarSlett