mandag 1. november 2010

Haremsbukser i flere farger og varianter


Denne helga har vært skikkelig preget av haremsbukser. Alle buksene er sydd av mønster fra Minikrea. Denne er i str 10 - 12 år og er sydd i lett denimlook fra Stoff og Stil. Denne modellen er lang. Deilige og myke bukser!
Den neste modellen er sydd i 6 år. Stoffet er et velourstoff som jeg kjøpte i en butikk i Sverige. Denne buksa er Lotte sin. Var litt redd for alle prikkene, men den ble jo superdeilig!


I sommer ga vi bort en buksedress til en bursdag (til Dina) i et stjernemønstrete bomullstoff fra Stoff og stil sitt salg i vår. Da søsteren Nora hørte at det var en liten flik igjen av stoffet, hadde hun lyst på noe som matchet. Jeg var litt i tvil om stoffbiten ville rekke til annet enn kanskje en hårstrikk og hadde litt hetta da jeg klippet ut en altfor kort haremsbukse:-) Men resultatet var jo kjempestilig. Det var hvertfall gøy at buksa satt som et skudd. "Haremknebukse" er ikke siste gang jeg syr(",)




9 kommentarer:

  1. Kule bukser! Hadde sansen for haremknebuksen:-)

    SvarSlett
  2. De var dødskule de der haremknebuksene! Knallfint stoff også!

    SvarSlett
  3. Så tøffe haremsbukser! Jeg har både mønster og stoff liggende - så takk for inspirasjonen.

    SvarSlett
  4. Så flotte bukser!!!! Tenker det er ei snuppe her i huset som hadde likt en sånn, jeg må huske på disse når jeg er ferdige med prosjektene som ligger i kø...

    SvarSlett
  5. veldig fine :-)) hvordan får du de til å ikke henge så mye, eventuelt mindre?

    SvarSlett
  6. Du så tøffe de ble. Såå flink:) Likte veldig godt det stjernemønstrete stoffet:)
    Hvor kan man kjøpe det mønsteret?
    Kunne tenkt meg en slik en til snuppa:)

    SvarSlett
  7. Haremsbuksene dine er virkelig tøffe. Dette er du en mester i.

    Flotte løsninger med tanke på både stoff og mønster.

    Klem

    SvarSlett
  8. Kjempe tøffe bukser! <3 Mor har lagt kjole av det prikkite stoffe :P

    SvarSlett