lørdag 22. januar 2011

Rikdom!

Med haugevis av symaskiner, blir det stor produksjon. For tiden blir det laget toalettmapper i fleng. Toalettmappene er lilla med prikker. Jeg hørte en morsom historie om prikker, fra en annen prikkeelsker som syr klær. Hun har eget utsalg av hjemmelagede klær. Hun elsker prikker, så derfor er flere av klærne selvsagt prikkete. Når hun får besøk av filipinske damer i butikken sin, begynner de alltid å le. Hun har kikket seg litt stresset omkring og lurt på hva det er de ler av. Så en dag fikk hun vite svaret. En filipinsk dame kom inn i butikken hennes, kikket seg rundt og begynte å le. "Du prøver å bli rik, du" sa hun mellom latterbølgene. Hun forklarte videre at på Filipinene blir det alltid pyntet med prikker til nyttår. For det symboliserer rikdom. Så altså - prikker er tingen dersom du vil bli rik! 
 Alt stoffet er kjøpt på stoff og stil. Perfekte til bursdagsgaver, og så enkle at barna selv lager dem.

7 kommentarer:

  1. Så fin den var:) Jeg elsker prikker,så stilig historie,stiligt:)

    SvarSlett
  2. Da vet jeg det! Da blir det å satse på prikker framover!

    SvarSlett
  3. Hei Klara !
    Så fin den var.
    Kunne tenkt meg neon bittesmå klær som skal passe til en liten bamse eg.
    Fikser du det ?

    SvarSlett
  4. Kjempefine! Og prikker er jo veldig dekorativt da. Kanskje jeg skal få meg prikkete vegg-til-vegg-teppe og gardiner, så det blir litt peng...
    Veldig kjekt du ble med i GA'en min.
    Syns du bør ha en selv snart, og lodde ut en slik toalettveske...;)

    SvarSlett
  5. Skjønn toalettveske.

    Tror jeg må prikke i vei på et eller annet vis, så får vi se hvordan det går med rikdommen.

    Klem

    SvarSlett
  6. Hei Klara;o)
    Så kjekt at du har fortalt historien min om de skjønne damene fra Filipinene;O) Det er bare å kle seg i prikker.. Takk for koselig blogg Klara;)))
    Heidi på HRM Design

    SvarSlett