søndag 15. mai 2011

17. mai-helter på Jørpeland




17. mai - forberedelser er alltid travelt. Bunader må prøves for så å sy inn eller ut, opp eller ned, sølvet må pusses, skjortene må strykes og skoene er jo alltid "siste-liten-problemet". I år har heldigvis alt blitt prøvd i god tid og ordnet på, til barnedåp forrige helg. Fantastisk å være ute i så god tid! - sa jeg, helt til helteideen ble født: Årest 17.mai komite er pinsemenigheten Klippen. De har lenge snakket om å lage to heltefigurer til bruk i menighet og barnehage. Kanskje disse skulle lanseres 17. mai? ble spørsmålet. Så var ballen i gang. Dermed har den siste uken gått med til sying av kapper. Heltene er nesten klare. Så får vi håpe at de blir godt mottatt i 17. mai-toget. Da skal heltene dele ut drops til alle tilskuerne. Det må jo bli en HIT!!! Tipper at helten overgår både Batman og Supermann. Håper nå å ikke ha røpet for mye til den store dagen, men heller gjort folk litt nysgjerrige:-)

6 kommentarer:

  1. Ha, ha, det baller på seg hos deg og forstår jeg:-)

    Knallfine kapper!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så kult!! Vedder på at det kommer til å slå godt an, flotte kapper,

    SvarSlett
  3. Så spennende. Flotte kapper.
    Ellen :)

    SvarSlett
  4. Den var sannelig god. Merkelig hvordan ting kan balle på seg. Slik er det her i huset også, og jeg henger langt etter skjema. I dag prioriterer meg stell av bunad og litt annet småtteri. Det blir nok 17. mai i år også.

    Lykke til.

    Klem

    SvarSlett
  5. Stilig!!Flotte kapper.En god 17.mai ønskes deg og dine:)

    SvarSlett
  6. Sååå kult:) Bare synd jeg ikke får det med meg i mårå. Men kanskje vi feirer neste år på jørpis?:) Masse lykke til:)

    SvarSlett