søndag 8. mai 2011

Award
Jeg har fått en award både hos Nita og Maria. Tusen takk begge to. Ta en titt innom bloggene deres og se alt det flotte de lager.
Awarden skal gis videre til 5 blogger som har mindre enn 100 følgere, slik at vi kan la oss inspirere av hverandre.


Reglene er slik:

1. Man må linke til den man fikk awarden fra


2. Man må sende awarden videre til 5 andre blogger


3. Man må svare på 5 spørsmål

De jeg sender den videre til er:
1.Marthe - en kjempetøff jente som jobber knallhardt med spiseforstyrrelse. Hun skriver bloggen Drøm ditt liv-lev din drøm
2. Karen - med bloggen Dolsi og de. Hun blogger om alt fra bøker til kort.
3. Kristin - med bloggen Heilt spesiell. Hun syr fantastiske klær med "kule" stoff og fargesammensetninger.
4. Rom for dill og dall som har nydelige klær i duse farger og rolige sammensetninger.
5. Berit - med bloggen Et gyllent øyeblikk. Hun maler flotte malerier i glade farger.


1.Hvorfor startet du å blogge?
Jeg startet å blogge da jeg gikk hjemme i permisjon og hadde god tid til både å sy, blogge og lete rundt i blogverden etter tips og ideer til mine egne syeksperimenter. Jeg fikk utrolig mange gode tips da jeg begynte å sy. Flere bloggere hadde lagt ut detaljerte tips til hvordan de sydde litt vanskelige ting - steg for steg (f.eks hvordan sy en v-hals). Flere bloggere hadde også lagt ut bilder av mønstrene sine slik at det faktisk gikk an å tegne av (luer og vanter). Dette var kjempegod hjelp da jeg begynte å sy, og jeg følte meg nesten som en snylter, der jeg "lånte" slike tips av alle mulige ukjente folk. Dermed fant jeg ut at det kanskje var noen som kunne få litt tips og ideer fra meg også. Så var karusellen altså i gang. Det er jo også veldig koselig med kommentarer på det jeg har laget, så dermed fikk jeg litt inspirasjon fra det også.

2.Hvilke blogger følger du?
Jeg følger flest hobbyblogger, men også litt interiørblogger. Så har jeg noen morsomme blogger på listen, noen med gripende historier, og selvsagt personer i nærmiljøet som jeg vet hvem er.

3.Favorittfarge?
Favorittfargen min er rød, men det blir lite av det jeg syr som får rød farge. For tiden er jeg veldig glad i å sy i koks, lilla og grå. Dongeri er også gøy å bruke.

4.Favorittfilm(er)?
Favorittfilmene mine har som regel aldersgrense 7 eller 11 år, eller "tillatt for alle" :-) Romantiske komedier er favoritten, men jeg elsker også skikkelig flau humor som "American pie" og "dum, dummere":-)

5.Hvilket land vil du besøke og hvorfor?
Jeg kan veldig godt tenke meg å reise til Mauritius. Vi var der på bryllupsreise - og det var et helt fantastisk land. Dersom jeg skulle reise nye steder, må det være USA eller Kroatia - helst begge deler!

Jeg vil ønske alle en flott vår!

3 kommentarer:

  1. Tusen takk!! Jeg skipper å gi den videre,men syns det er superkoselig med award! Ha en flott uke:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk skal du ha Klara :-)) Du er ei så flott dame!

    SvarSlett
  3. Så kjekt å lese:). Håper du har en fin dag i det herlige været:).

    SvarSlett