mandag 29. august 2011

Mannfolk!


Som ansatt på Strand videregående skole, fikk en venninne av meg tildelt klær til første skoledag. En mannlig rektor (selvsagt) hadde bestilt like gensere til alle på skolen, som skulle brukes til ulike anledninger. Resultatet var en blå collegegenser, uten innsving eller fassong, noe venninnen min syntes var uhørt. Dermed fikk hun ideen om å sy genseren om til kjole. Ideen måtte tas helt ut, og da hun kom til meg og lurte på om jeg hadde stoff, måtte vi ta det stoffet som passet best til den blå genseren, men som samtidig viste litt igjen. Dermed ble det en grønnfarget velour. Vi klippet og sydde. Jeg fikk underveis beskjed om at hun måtte ta "drittjobbene", som å brette og sette nåler, mens jeg fikk gjøre alt det kjekke, men det skulle jo bare mangle:-) Dette må være noe av det kjekkeste jeg har gjort på lang tid. Vi glemte helt å ta bilde av genseren før vi klippen den i stykker, men det viktigste er resultatet. Det ble ganske sprekt!

7 kommentarer:

  1. Så tøft gjort!!! Den ble veldig fin også :)

    SvarSlett
  2. Ha ha, det var lurt! Og kult!

    SvarSlett
  3. Så stiligt! Har faktisk hørt rykter om dette allerede! Noen som selv gikk i Strand vgs genseren og som var ganske misunnelig...!

    SvarSlett
  4. Hehe :-) Du får gjort det :-) Så stilig og for en fantasi :-) Flott!

    SvarSlett
  5. Så flott det ble. Menn kan ikke noe for det da *hihi* ;)

    Stikk gjerne innom bloggen min. Mitt første blogglotteri er i gang og premien er kjempeflott. Ta sjansen da vel!

    SvarSlett